söndag 1 maj 2011

Jävla sommar: Insekter

Det finns något som man kanske inte alltid är trevligt under månader av solsken och ledighet. Dessa små äckliga varelser besudlar sommarmånaderna med att bara var i vägen. En del har kan till och med göra oss illa, jag förstår att vissa av dess behövs i naturen, men vi borde ha biologiska regler som ser till att till exempel hålla sig borta från just min grillplats, balkong eller annan utomhuslig placering av mig.

Myggor
”och myggor som svalorna tar” så låter en av de sommarlåtar som poppar upp i mitt huvud när man tänker på just sommar. Visst tar svalorna en viss procent av myggen med det är på tok för LITE. Mer svalor åt folket. Jag förespråkar att småäta alla svalor som läser. Myggornas taktik är att spruta in ett gift som gör så att blodet inte koagulerar (inte stelnar) och i och med kan de dricka mitt blod. Myggan är dum, den har inte samma reflexer som spyflugan vilket ofta resulterar i att de flesta som suger blod av oss människor faktiskt dör. DUMMA JÄVLA MYGGA(OR).

Getingar
Denna onda insekt är min nemesis bland alla flygfän jag stött på. Jag tror hela detta släkte är ute efter mig och gör systematiska attacker när jag har garden nere. Jag har inte fattat vad deras funktion än idag. Kommer nog inte göra det heller. Nej, dessa insekter har jag inte mycket för. När sedan deras drottning dör så glider ensamma, slöa och köttsugna getingar runt och bara stör oss människor som vill ha en sista grillning på hösten i fred. DÖ GETINGAR, DÖ!

Fästingar
Här kommer vi till ett litet jävla skitkvalster som inte en klassas som en insekt. Men den skall inte här för den stör mig något djävulskt. Varför skapas djur som inte har en funktion över huvud taget? Vi snacka om att naturen är så perfekt uppbyggd med gyllene snitt och imponerande kemiska lösningar. Så kommer den här jävla meningslösa lilla skiten som har en funktion och den är att sprida elaka sjukdomar. Skulle jag vara troende skulle det finnas två olika möjligeter här. Ett skulle vara att Satan själv inte har så sköna resurser och det var vad han kunde skrapa ihop eller så har Gud JÄVLIGT dålig humor.
Här har du ett par varningar innan sommaren slår in ordentligt. Var på din vakt, naturen är ute efter dig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar