lördag 16 april 2011

Det där med drivkraft

Idag har jag arbetet med ett arrangemang som är svarvar av ungdomar och sandpapprats av oss som jobbar. Jag slutar aldrig att förvånas av människans drivkraft att skapa något intressant, inte bara för sig själv utan att smitta av den på andra.

Hela arrangemanget byggde på att på egen hand skapa ett innehåll som lockar och tillfredsställer. De lyckades med allt.

Vi hade också ungdomar som bara gled in på ett bananskal, stannade kvar och till och med tog initiativ att lägga hand på en sopkvast. Jag ryser när jag tänker på det. Ja, nu måste ni förstå att jag lever i en bubbla där KASAM är allt just nu. Vet du inte vad det är så läs mitt förra inlägg.

Men åter till denna drivkraft som finns hos våra unga medborgare. Vi vuxna måste ge de yngre en chans om vi skall ge dem en sportmössa att lära sig. Curlandet är slut och nu är det dags att själv få saker att åka framåt i den riktning man själv vill att man skall gå.

Ja, det kanske vart lite torrt inlägg idag, men känslorna finns där och bubblar.

God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar