onsdag 13 april 2011

Du har inte rätt att sno mina blåbär

Som överskriften så uppenbart redogör bör någon ha stulit mina blåbär, men så är inte fallet. Jag vill bara få din uppmärksamhet, utan att lägga in ett dåligt skämt om gula sidornas framfart på Internet.

Jag har försökt att blogga ett par gånger och har ett par intressanta bloggar som ligger och luktar gamla liggsår och blöta lovikavantar. Dessa bloggar behöver tunga svartkonster för att se dagsens ljus och det som dött bör stanna dött, så istället kör vi en Tabula Rasa utan mänsklig inblandning.

Jag träffar en människa som sa att jag skulle börja blogga. Jag berättade att jag kan vara vis när jag talar men i skrift så blir det inte lika klokt. Men det är något charmigt med att skriva så nu gör jag ett försök.

En av människorna som jag ser upp till på grund av hans magiska lek med ord och tal är Nynarcissisten. Med hopp om att han har samma egenskaper som ett rödvin och att världen faktiskt är mogen att möta denna människotyp så kommer han gå långt.

Just nu sitter jag och tänker på den gamla räven Aaron Antonovsky med sina teorier om hälsans ursprung. Detta är intressant på riktigt och jag skall läsa hans bok Hälsans Mysterium. Ibland är det enklare en man tror att må bra, bara man inte glömmer det som är friska sunda faktorer här i livet.

Nu skall jag sova och när jag vaknar skall jag möta dagen med stor öppenhet och välvilja.

Glöm inte att bemöta människor som du själv vill bli bemött.

3 kommentarer:

  1. Man tackar ödmjukast för komplimangen. :)

    /Nynarcissisten

    SvaraRadera
  2. Uppåtpuffar vännen, uppåtpuffar.

    SvaraRadera
  3. Och glöm inte att registrera dig på bloggportalen.se

    SvaraRadera