söndag 17 april 2011

Uppåtpuffar


Jag är en trygg individ som mår väldigt bra. Men det finns en stor grupp där ute i diverse åldrar som möter dagen med tunga steg. Det behöver inte alltid vara stora problem, kan vara många små eller att man bara inte trivs. Jag som arbetar med människor i dess kanske mest kännliga tid har ett stort ansvar att förmedla positiv energi och ge dessa vilsna själar en mening,

 Ja, mycket måste man själv upptäcka men det kan vara en otrolig skjuts med lite uppåtpuffar men inte i alla lägen. Ibland måste vi vuxna tona ner den underbara naiviteten som många unga bär på. Men det gäller att göra det på ett sätt så man inte kränker personen, då är man ute på djupt vatten.

Det är enklare att göra detta arbete när man jobbar mot yngre människor som har mindre erfarenhet av livet. Den stora utmaningen är att ta sig igenom ett vuxet skal. Detta skall bli mitt nya livskall. Jag vill ge alla människor en möjlighet att må bra och jag från och med i dag tänka lite extra på detta i alla möten. Se upp, nu kommer jag.

Are Vadetchi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar